CrazyFin skrev:Kör man t ex med WiFi-telefonen LIP TA100 (http://www.lip-wifi.com/) så får man tydligen klart mycket längre standbytid om routern har support för WMM?
Står väl inget om WMM här?
Det är intressant med WMM men inte så kul att leta runt som en tok?
Eller såg du det först när du Googlade runt på "LIP TA100"?
Tackar för Wikipedialänken.:)
Jag gav upp SIP och skaffade Telenor Kontant Enkel + en billig 400:- 2G Nokialur i stället. IP eller SIP abbonemang var dyrare per minut sist jag tittade.
SIP med mobilt bredband (2G och 3G) är ju heller ingen hit p.g.a. långa svartstider (161 ms hos mig nu). TPTEST visade just nu 5.145 Mbps för första gången hos mig.:)
Nokian är inte värdens bästa men fungerar hyfsat bra och man missar inga samtal.
Jag är lite missnöjd med ljudkvaliteten. Min förra Ericsson var däremot en katastrof med ljudet (kraftigt echo mm.). Det blev heller inte bättre när jag lämnade in den så det kommer att dröja innan det blir en (Sony)Ericsson igen.
Aktar mig också för dyra lurar nu.
Vill först helst se en tillverkare som tar sitt kvalitetsansvar på allvar.
Nokians ljud tror jag beror på dålig mottagning ty ljudet blev ännu sämre när jag tillfälligt bytte kontantkort (till operatör som har master längre bort). Bor ju ändå mitt i förort så det borde ju inte vara några problem.