Tråd: Mastkarta
Hej hej,
nu har jag tillsammans med de på Surfväljaren valt att dra igång en sida för mobilmaster kallad Mastkarta. Här har vi tänkt att operatörernas master ska samlas.
Just nu (när inlägget skapas) finns det över 520 olika master inlagda på kartan. Det är väldigt lite egentligen. Därför, behövs er hjälp!
Skicka ett PM till mig här på sajten eller fyll i detta formulär: http://mastkarta.se/skicka-in-mast/ - så ser jag till att den läggs till på kartan. Ange koordinater eller adress, nättyp, frekvens och operatör.
Som det är just nu är majoriteten av de master som lagts till, sådana som är planerade inom de närmsta månaderna. Därför kommer kartan att stämma mer om någon månad än vad den gör just nu. Kartan är även just nu främst fokuserad på Telia och Tres 4G-master av den anledningen att Telenors och Tele2s 4G-master går att se på Tele2s täckningskarta - men de kommer att läggas till inom kort också.
Nu vid öppningen finns som sagt över 520 master i följande kommuner/områden: Ale, Alingsås, Alvesta, Aneby, Arboga, Arvika, Askersund, Bjuv, Bjärred, Bodafors, Boden, Borlänge, Borrby, Borås, Braås, Bromölla, Degerfors, Ekerö, Eskilstuna, Göteborg, Hallsberg, Helsingborg, Kalmar, Karlskrona, Kungsbacka, Kungälv, Lerum, Linköping, Löderup, Lövestad, Malmö, Norrköping, Ronneby, Stockholm (med omnejd), Södra Sandby, Uppsala, Vetlanda, Vollsjö, Ystad osv.
Så välkommen att leta master och att hjälpa oss inkludera så många master som möjligt!
Du finner sidan och kartan på www.mastkarta.se