1

Tråd: Tappat koppling mellan WLAN och internet

För ca en vecka sedan så slutade internet att fungera via LAN och WLAN efter en reset så började LAN att fungera mot internet spordiskt och efter att ha flyttat kontakten till port 2 så fungerar LAN till internet klock rent. Men WLAN internet fungerat fortfarande inte. Har resetat och intallerat om firmwaren utan att det fungerar.
Är det någon som har något tips hur jag ska få det att fungera igen?
Blir uppkopplad via WLAN men det står begränsad åtkomst, har 3 olika WLAN datorer som jag har provat med men ingen fungerar.
Mobila bredbandet är Tele2.

/Kristoffer

2

Sv: Tappat koppling mellan WLAN och internet

dovadon jag köpte senast på ?kjell? var det glapp i USB lödningen på kortet och lådan var troligen beg pga hur det var packat (= undvik att handla där då dom lämnar ut returer),
lödde om det och har funkat sedan dess.
- troligen inte ditt problem.

fick liknande problem helt sporadiskt, bara strulade.
startade den utan usb modem efter återställning,
och sedan med usb-don och gjorde 'setup' och funkade sedan, bugg i 3.0 fw?
gick inte att komma åt alla inställningar via webb.

likväl så fick jag Zudda alla wifi i windows pga att det buggade annars, troligen 'ny nyckel' i wifi.

nu funkar det ok efter detta, har ej fått några klagomål ännu från användare.

så börja med windows att sudda bort gamla wifi, och skapa nya.

3

Sv: Tappat koppling mellan WLAN och internet

Har tagit bort alla inställningar och gjort ett nytt SSID namn och så vidare.
Samt att internet mot LAN fungerar hela tiden...

/Kristoffer

4

Sv: Tappat koppling mellan WLAN och internet

prova med annan antenn om du inte får 100% mottagning inom 10meter.
annars låter det som lådan har bombat = köp ny, enklaste lösningen.
annars
kan var någon dålig lödning som släppt, lägg alla delarna i kylskåpet i ca 1-2timmar och prova igen.
skillnad? = troligen dålig lödning.
kan givetvis vara nätdelen som är dålig, kan tänka mig att det skulle störa wifi. då behöver du en ny att prova med

5

Sv: Tappat koppling mellan WLAN och internet

blablabla:

Skicka ett mail till oss på support@dovado.com så att vi kan undersöka läget.

Tack,

Samir