Tråd: Test med MF93D och Dovado Pro
Edit: det funkade med. Mf93d ip satt till 192.168.2.1 och dhcp.
Har en ny Pro. Uppgraderade fw till 7.1.0 och det rapporterades lyckat.
Det som fungerade med tiny går inte med dovado pro. Vill koppla upp mig via mifi/hotspot MF93D för att få lan-ingång. Dvs dubbel nat eftersom bridge till hotspot inte funkar. Via ipad övervakar jag md93d och vet att den är igång, har adress 192.168.1.1 och dhcp aktiverat.
Dovado pro står inställd på usb connection, alltså ej brygga. Den har ip 192.168.10.1 och även den DHCP aktiverat ned mot laptopen.
Modem status visar ingen signalstyrka, inget IMEI och inget IMSI men det står att det är ett ZTE modem. Dovadon får/tar inget ip från mf93d. Det går inte att pinga mifin genom Pro vilket gick med tiny.
När jag ansluter laptop via lan rapporterar Pro att modemets sim kräver PIN vilket inte stämmer. Vidare sägs signalstyrkan vara låg. Ansluter jag till Pro över wifi kommer inget krav på PIN men fortfarande anses signalstyrkan låg. Går inte att pinga mifin genom dovadon.
Testar med E392 i Pro och det funkar.
MF93D står listad som kompatibel men jag ser inte vad det kan vara som gör att det inte går att få kontakt med mifin genom Pro. Det går ju inte att ställa vilken ip adress som dovadon ska koppla upp mot genom USB. Och var kommer det där med pinkod från? Pin är avaktiverst på kortet.
Blir retur till butik om det inte funkar.