Sv: Tres utbyggnad
Discover skrev:Okej... skumt.
Egentligen inte, det ger inte en speciellt stor hastighetsvinst med TDD 2600 i jämförelse med FDD 800. Dessutom behövs nog inte speciellt mycket kapacitet för att klara av Gävle heller, så det är nog en början för att kunna erbjuda 4G.
Nä, jag tyckte det var skumt att täckningen var så dålig inomhus.
Bor ca 500 meter från Gävle Centralstation, ca 250 meter från Gävle Centralstation så har 3 en 4G basstation uppe på ett av höghusen på Öster (Gatuadress: Norra Fiskargatan 1 A), så jag tycker att täckningen bör vara bättre, speciellt med 800 MHz.
En kompis var på besök och han har en Galaxy S4, telefonen valde att hoppa över till 3G istället under hastighetsmätningen.
Jag vet inte hur pass bra kapacitet 3 har här i Gävle, men oftast har jag högre hastighet med Tele2 3G än vad kompisen har med 3 & 3G.
Jag är inte kund hos 3 längre, men den dagen de satsar på att verkligen bygga ut täckningen norr om Dalälven så kan de bli ett alternativ, här i Norrland så är det bara Skutskär, Gävle, Sandviken, Ockelbo & några mindre orter runt om som har 4G täckning från 3 enligt täckningskartan idag.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.