Sv: Kundtjänsten hos BBB (Transcom)
låter som fw fel
T2MBL40GB229kr|Android verktyg: Delat internet, gör om din mobil till mobilhotspot gratis (tether)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Telenor » Kundtjänsten hos BBB (Transcom)
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
låter som fw fel
När jag testat MF93D på telenor 2600 får jag samma urdåliga resultat och massor med paketförluster. Men med Telia och Tre är det inga problem, full fart och inga paketförluster. Så det är mer komplext än fw-fel. Någon form av inkompatibilitet med just telenors nät på 2600 som finns på alla de 3-4 sektorer på två master jag testat - och de tre fyra som Careface testat. Fast emellanåt kan man få full fart någon gång, 40 mbit/s ned och straxt är det tillbaka på <1/<1. Careface och jag ska försöka testa på Tele2 2600 också.
Hittar en del om adaptativ felkorrigering för LTE på nätet men inget om den här grava formen av dysfunktion.
jag tror fortfarande på fw fel. när andra saker funkar ua och den funkar ibland... :-)
I så fall ett fw fel som finns i de tre mifis som Careface fått ut och den jag fått ut. Min misstanke rör felmätning av signalstyrka>SINR>CQI>MCS>hög BLER och paketförluster. Det finns adaptativa funktioner för att ställa in BLER till tio procent som är optimalt för högsta throughput - men den felkorrigeringen klarar bara små variationer.
Bandbredden på 2600 kan spela roll. telenor och telia har 20 MHz men Tre FDD bara 10. Mifin klarar både Telia och Tre 2600. Om mifin bara mäter över 10 MHz kommer RSSI att räknas minst 3 dBm för lågt och SINR blir motsvarande fel vilket torde räcka för att radiolänken ska hacka. Jag tror inte ens, jag bara gissar med utgångspunkt från dåligt underlag och ännu sämre insikter.
jag TROR fortfarande på fw fel, pga att dom har hittat felet och väntar på ny fw som jag tolkade texten/svaret och dom har verifierat felet.
det är inte mycket marginaler.
Ingen har sagt att de har hittat felet och väntar på ny mjukvara. Felanmälan är vidarelagd till produktägaren som kommer att kolla vidare på det. Detta kommer ta lång tid enligt ktj. Att vänta på ny mjukvara borde inte ta så väldigt lång tid.
jag väntar fortfarande på d-links och edimax uppdatering av deras routrar, det har gått många år sedan de utlovade uppdateringen...
är ivf konstigt att det funkar med allt utom en specifik kundrouter, vilket pekar på fw.
Skaffade en ny - som funkar. Skriver i MF93D tråden.
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Telenor » Kundtjänsten hos BBB (Transcom)