Tråd: Bara jag som har hög ms/lagg i blizzardspel?
Ser inte så många som har problem med detta men det är kanske för att många inte spelar via 4g eller just dom spelen på den anslutningen.
Hursomhelst jag har haft 4g via bbb/telenor sedan ca aug 2012 och fram till årsskiftet har det varit klockrent med en ping på ~40ms oavsett tid på dygnet eller dag.
Bor ca 2-3km från masten men har 2st utomhus antenner på taket med en signalstyrka på 100% (-53dBm)
Kör Dovado tiny + e392 i bryggat läge på en dlink dir-655.
Under 2012 körde jag på 2600bandet (dock inte med den signalstyrkan men det var stabilt och funkade kanon med nerhastighet på ca 50mbit och upp 20mbit) lite senare under 2013 växlade jag över till 900bandet när dom ökade bandbredden och fick då ca 40mbit ner och 20mbit upp men med bättre signalstyrka.
Nu till problemet:
Under största delen av detta året så har jag haft ca 80-150ms i wow samt diablo3 med laggspikar som följd och framförallt vid kvällstid, dock så laggar inte teamspeak, skype eller annat utan just bara wow samt diablo vilket får mig att tro att det är nån routing historia som telesnor har snålat in på.
Nu för knappt en halv månad sen har de blivit ännu värre med rejäla laggspikar som kan vara ca 10-20sek innan man kan röra karaktären i spelet. Händer inte jätteofta men kanske 3-4ggr på en kväll. Jag kollar signalstyrkan samtidigt som detta händer och den ligger fortfarande stadigt på 100% och jag kan surfa på andra sidor under tiden.
Ingen annan som känner igen det?