Tråd: frekvens app ??
Hej alla Telia fantaster ..om det finns några ?...mina nya Sony Xperia funkar bra ..välj Telia 4G om ni vill ha täckning överallt ..jag kör i skogen här överallt och pratar i telefonen ..funkar bra...hur kan det vara sådan skillnad mellan en Samsung S3 och en Sony Xperia Z ? även GSM är ju bättre på Sony ..
Tittade på TRE täckningskartor mellan Kungälv och Uddevalla ...noll mottagning på 4G ..
Jag körde hela vägen mellan GBG och Uddevalla och hade bra mottagning hela tiden ..jag tror jag får ändra mig
lite om Telia ...deras 4G täckning är otroligt bra här ..i alla fall där jag bor ...
Fick noll i mottagning på ett ställe ..men då var jag inomhus och det är 5 km till masten där ifrån ..
Nu till min fråga när du har GSM och 4G ..har fattat att du pratar på GSM /Edge nätet och surfar på 4G nätet
men vilken frekvens kör Telia GSM och 4G ..tor jag vet att dom kör 4G på 840 mhz ...men var går GSM ?
i stan surfar min telefon upp i 60-70 mb på Telia i GBG ..men i Uddevalla är det ungefär 40 som mest..i en telefon behöver man inte mera...täckningen är viktigare..
Jag har testat med flera appar för att jag ska kolla vilket frekvensband jag kör på ..men hittar ingen bra app
Det står bara LTE eller alla dom olika 3G banden ..men inga frekvenser...vilket jag tycker är konstigt..ska det vara
så svårt för en app att veta vilket frekvensband ...jag har varit inne i service menu också ..men hittade inte där heller
Det står ju vilken frekvens Wifi kör på ...kanske det står i Pro versionen ..använder Monitor Signal info
Xperia tablet Z Tre 4G