@abdallahman
Du förstår uppenbarligen inte frågorna. Hemsidan innehåller inte information om det jag uttryckligen frågade om. Man måste ha routern hos sig för att testa.
Samma problem med AVM, LANCOM och Cornel som jag kollade på Cebit i mars. Deras information om routrarna går inte ned tillräckligt i detalj vad gäller signaldata. Bara AVM visade sig ha de jag önskade - men där finns inte 900-bandet.
Den ursprungliga frågan gällde bästa modem - men samtidigt vill TS inte lägga ut met än 500-600 kronor. En bättre rubricering av frågan hade varit bra men billigt modem. Då blir svaret E592, beg eller nytt. Finns inga bra routrar att få så billigt, men det finns bra routrar för 2000-3000 kronor. Och nu har frågeställningen glidit över till dessa routrar som ger mycket för pengarna och som har funktioner som ger relevanta signaldata och som kan installeras på plats som inte är omedelbart tillgänglig,
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.