Tråd: Billigaste kontant-surf? Jmf.
Kontant betalat mobilsurf.
Jag avskyr samtliga svenska bredbandsleverantörer som jag menar kännetecknas av dumhet och/eller inkompetens och/eller skumrask och/eller sniket lurendrejeri. Man får därför anse att fårhuvudena hos Tele2/comvik har valt rätt symbol för sin affärsverksamhet.
Jag hatar abonnemang och uppbundenhet.
Har hittills kört med "telenor enkel" kontant - 200 kr laddning gav en månads fri surf + 22 dagar dito surf a 9 kr -- således 55 dagar för 200 kr = 3,65 per dygn.
Nu är det slut med det. 'Fårhuvudena' har till sina kundernas fördel "förbättrat" sina prisplaner. Nu återstår därför bara "telenor fri" kontant - 300 kr laddning ger en månads fri surf; för att få behålla saldot måste jag ladda månad 2 med 150 kr, vilket ger saldot 450 kr = 50 dygns surf a 9 kr per dygn; 20 dygn blir således över att använda i månad 3, som då måste laddas med 150 kr för bibehållet saldo. Dessa 150 kr ger 16 dygns surf a 9 kr. Med 20 dygn tillgodo, blir det 6 dygn över att utnyttja i månad 4, som således laddas med 150 kr, vilket ger 16 dygns surf a 9 kr + tillgodohavandet 6 dygn = 22 dygn.
Totalt har 750 kr laddats, vilket ger 120 dygn eller en surfkostnad av 6,25 per dygn. Som en liten kompensation för åvan beskrivet tjafs, kan jag med detta simkort ringa helt gratis och under 4 månader!
Frågan är nu - finns det enklare+BILLIGARE sätt att surfa mot KONTANT betalning?
Någon som vet? Någon som vet?.