plun skrev:careface skrev:De har kört på en annan teknik, de har byggt på ställen där 4G inte funnits från någon annan operatör sedan tidigare - det är ett väldigt smart sett att få nya kunder på. Att bygga på ställen där de är unika med 4G ger ju också ett mervärde för de boende i området.
Körda är de verkligen inte, jag är ganska säker på att fler och fler kommer att välja 3 i framtiden om de behåller sina generösa data-abonnemang, Telenor och Telia är ju inte ens ett alternativ längre, det är snålt till och med som komplement till fast bredband - fast du som älskar Telenor kanske tycker att deras 12GB-bredband är intressanta?
Jo Sverige är ju en liten "skitmarknad" och jag kan mest se stor irritation på mer betydande marknader som UK.
"Annan teknik", de satsar på 4G-andra klassens nät...pengarna är väl slut !
Så för mig är Tre stora skojare !
Pengarna är långt ifrån slut, Investor och Hutchinson har gott om pengar - likaså har 3 gått med vinst de senaste åren, så pengar finns det.
Deras 4G-nät är faktiskt riktigt bra, det ger generellt sett höga hastigheter och har bra kapacitet. PC För Alla testade nyligen 4G hos operatörerna, 3 fick testets högsta hastighet.
Du undvek svaret på min fråga om va du tycker om Telenors nya prisplaner på 12GB om det är rätt väg att gå? Investera massor med pengar i nätet och sedan sänka datagränsen till en löjligt låg nivå, det gör ju att man nästan kunde skippat att investera i att uppgradera de befintliga näten eftersom det är väldigt snålt med data.
Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776