Tråd: Grym antenn!
Hej tänkte tipsa om en grym antenn som jag nyss inskaffat för telenor 4g med DWR-923 (1.3.8.37).
Det är en LTE 2600 MHz Directional Antenna MIMO Outdoor 17dBi.
http://www.wifi-shop24.com/products/en/ … 17dBi.html
Med denna gick jag från att ha 0-20% (signalstyrka runt -88) till 100% (signalstyrka -72) utan att ha riktat in den ordentligt. Nån gång under monteringen fick jag tom -69, inte orkat hitta den vinkeln igen. Hastighetsmässigt ligger jag runt 30-45mbit ner och 12-15 mbit upp.
Allt som allt gick kalaset på ~850kr ink frakt (ups) plus 5 m mimokabel. Kabeln är helt ok 0,56db/m.
Ett stort plus är för deras support, de svarar på frågorna mkt snabbt, jag hade tex glömt lägga till kabel på första beställningen (tysk sida) så maila han mig innan de skulle skicka och frågade om jag verkligen inte skulle ha en kabel till. När jag svarade att jag ville så betalade jag in den €18 och paketet skickades samma dag.
Monteringen gjorde jag så att jag köpte en väggmonterad "maströr" från biltema för 89 kr (art nr 24075). Sen var det bara slänga upp den på väggen mha medföljande maströrskoppling.
Rekommenderas starkt!
/Martin
Telenor 4G "fri surf" (200GB), Antennenwerk 17dBi Lte2600 antenn. 30-45 mbit ner 12-15 mbit upp.