Jag ska höra av mig till automonitor om hur det går med den snabbare nya jump enheten. Blev lite lack nu när jag inte kom in i min router i Belgien när jag försöker från Sverige.
Som jag nämnde gör automonitor också en snabbare variant av jump för USA, se proxicast pocketport. Den ska funka med en del LTE modem. Men framför allt går den också att använda i virtual cable mode kopplad till en ethernetutgång på befintlig router. Prissänkt vilket möjligen kan tala för att något nytt är på gång.
The PocketPORT can also create a fully encrypted "virtual cable" VPN link between two Ethernet devices over the Internet, using standard 3G/4G cellular USB modems. The PocketPORT contains a powerful VPN controller that is capable of establishing transparent peer-to-peer connections from behind firewalls. It acts just like a very long virtual Ethernet cable. Virtual cable mode can be configured either as point-to-point or point-to-multi-point connections
länk:
http://shop.proxicast.com/shopping/inde … t_id=29891
Länken mellan näten blir ännu snabbare om man avstår från krypteringen.
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.