Tråd: TAG ALLDRIG ABONNEMANG MED BINDNINGSTID ÖVER TRE(3) MÅNADER
jag skriver det igen, jag repiterar.....
TAG ALLDRIG ABONNEMANG MED BINDNINGSTID ÖVER TRE(3) MÅNADER
annars sitter hen i en rävsax som kostar apamycket att komma ut ur när ångertiden tar slut och låsningen inträder och operatören saknar incitament att leverera full funktion.
många saker kan uppstå när bind/låsningen inträder,
tex usel hastighet pga överbelastad mast,
usel ping,
sporadiska nerkopplingar,
går inte att komma åt vissa webbsidor,
går inte att komma åt vissa saker,
trafikgränser förändras plötsligen under bindningen tex obegränsad trafik blir ett värde...
osv...
osv...
hen är ej längre en prioriterad kund pga låsngen är låst i flera år.
finns endel trådar om "det funkade jätte bra första X , men nu när jag är bunden så kan jag inte längre titta på play x i x timmar. tidigare hämtaden jag 200gig/månad utan problem, nu tvärstannar det vid x gb/månad och stannar i 30dagar på modemhastighet från 90talet.
osv osv
"men jag behöver ett modem"
- köp ett löst, eller beg för operatörernas billiga modem som man får med det låsta abonnemanget är inte speciellt dyra om letar runt lite. skaffar man ett olåst modem så kan man även prova olika operatörer tills dess man hittar en som funkar bäst där man är, för det skiljer JÄTTEMYCKET mellan operatörerna.
"vilken operatör är bäst?"
- rent allmänt så finns det ingen sådan då operatörerna förändrar sina villkor konstant, men vissa har varigt sämmre sett över tex 6års period totalt sett.
- därför välj operatör utifrån den plats du skall använda det ! använd operatörernas täckningskartor som referens på vilka operatörer som KAN vara intressant, operatörernas täckningskartor ÄR glädje kalkyler och går EJ att lita på utan ger bara en fingervisning om villka det är någon vitts att prova.
Tänk på att all trafik både ned och upp räknas.
- om ingen operatör funkar, så finns tex net1 som är dyra, nästan obefintlig hastighet men har god täckning.
Och reklamen om 100mbit kan du glömma ! för de 100mbit funkar i tre(3) timmar sedan är hela månadens trafik quota förbrukad för hela månaden ! eller löpande 30dagars period.
om du gillar/blev hjälpt i ditt val så tryck GILLA tummen,
eller bara upplevt samma sak :-)
eller bara håller med.
tack !
T2MBL40GB229kr|Android verktyg: Delat internet, gör om din mobil till mobilhotspot gratis (tether)