Tråd: BBB Stryper nedladdningsbudget
Hej på er,
jag har sen snart 1 år tillbaka haft BBB´s 4G abonnemang men den horribla leksaksroutern DWR-923.
Jag har väl spenderat mer tid åt att få den att funka än vad jag faktiskt haft nytta av den men vad gör man inte när ens lägenhet saknar all annan form av internetuppkopplingsmöjlighet och avtalen med BBB är svårare att ta sig ur än baltic inkassos förhörsrum.
Det som däremot får mig att skriva av mig här nu är att jag gick in på BBB´s hemsida, för att som i vanlig ordning kolla om de släppt en ny hårdvara jag kan kräva istället för den skiten jag har, och fick då se till min förvåning ett nytt sorts 4G Abonnemang.
Bredband 4G +Plus !
Vadan detta tänkte jag, vad är det här för nått?
Jo det visar sig att Bredband 4G +Plus är något så förnämt som ett abonnemang som tillåter mig att ladda ned hela(!) 85GB i månaden innan de stryper min lina...vänta här nu...
När jag köpte mitt abonnemang var det obegränsat, sen under hösten blev det låst till 100GB i månaden...nu menar de alltså att det senaste häftigaste och dyraste abonnmanget de har är strypt vid 85GB.
Vad betyder det för det "vanliga" 4G abonnemanget då?
Jo, det är numera begränsat till 40GB per månad...
Jag ringer i ilska upp BBB och frågar vilket abonnemang jag har och får veta att det jag har, som förut hette 4G MAX nu är 4G "vanlig" dvs jag har gått från obegränsad surf till 100GB till 40GB på mindre än 1 år!
Och ingen har direkt ringt och berättat det här heller...vad fan är det frågan om?
Nån där ute som märkt samma sak eller som varit i kontakt med BBB om det här?
/Christian