Tråd: Huawei E3256
Hej,
ngn som vet vilka 3G/4G routers detta modem stödjer förutom Dovado? Tack på förhand.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Huawei » Huawei E3256
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej,
ngn som vet vilka 3G/4G routers detta modem stödjer förutom Dovado? Tack på förhand.
windows dator med internetdelning igång.
Nja, nu ska jag ju ha denna i sommarstugan (ska kommunicera med en värmepump) så jag vill helst inte ha en dator stå puttrandes. Vi fick detta modem med tres 99:- mobila bredbandsabbonemang men det kanske finns ngt annat modem man kan få av tre istället som är kompatibelt med andra routers?
modem kan köpas billigt beg,
välj 3/4G och modem från listan hos routers support sida.
3G, ställe med lägre högsta hastighet tex 6/7,2mbit som stöds av ALLA routrar i princip, e1750 / 1550 från huawei. 1550 har lägre hastighet för att skicka data, och inte bra i ditt fall.
behöver du yttre antenn välj annat modem med antenn anslutningar.
osv
annars kan man kolla ebay, brukar finnas massor där billigt som är nya.
Ok, tack för tipset, ska kolla upp t.ex. tradera, ebay mm. :-)
en beg dovado UMR med 3g modem, klarar att styra tellstick via sms för att tex styra saker, enkel, billig och drar lite ström = effektiv lösning.
har funkat bra för mig i ouppvärmda utrymmen.
men umr är av dovado EOL och sälj ej mer. så leta restlager el beg.
men den stöder bara 3g och dess modem.
Det blev rn Tiny...funkade klockrent med det modemet. Tack för tipsen! Kommer att duga till i sommarstugan.
så bra då :-)
tack
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Huawei » Huawei E3256