Sv: största bluffen är TRE
Det skumma är att det tar över en vecka innan dom ens tittar på felanmälan .....dom förhalar...nu har dom i alla fall fått reda på var min router var på ett annat ställe .....och på det stället funkade den bra i ca 2 timmar....ja sa det spelar ju ingen roll för den kan funka hemma i två timmar också utan problem ....dom är så vilsna...dom vet inte hur dom ska hantera mitt ärende tror jag ...funderarar på att åka till Köpcentrumet där TRE ha butik och ta med mig Router och kräva stoppa på denna i mina ögon TERROR ...för mig är deras fakturor Terror ...jag måste betala för att slippa anmärkning ...dom förhalar och fördröjer felanmälan .....dom vet vad dom gör ...dom vet hur de ska få kunder att tröttna och bli likgiltiga....felet med mig att jag inte tröttnar...jag blir bara mer och mer förbannad...det är här hemma jag har min Router ...den funkar inte bra här ..har aldrig gjort. ..jag förlängde abbonemang deras löjliga 3G hastighet för jag trodde det skulle bli bättre med denna router...
Tre har aldrig funderat på att vara rädd om dom få kunderna dom har kvar ??
1. Teknikerna har andra saker att göra, en felanmälan ska ha börjat hanteras inom 10 dagar har de som generell regel.
2. 3 har över två miljoner kunder i Sverige och Danmark gemensamt och över 1,5 miljoner kunder enbart i Sverige, alltså är du inte ensam och 3 är en av de operatörer som växer snabbast. I fjärde kvartalet 2012 fick de 41000 nya kunder. Under hela 2012 ökade 3 i Sverige och Danmark med 255 000 kunder, 72% av kunderna är kunder hos 3 i Sverige. Så, de har inte "få kunder" kvar.
3. När felanmälan är klar så kommer ett beslut tas, om de inte kan lösa problemet åt dig kommer du att få avsluta ditt abonnemang. Kan de lösa problemet åt dig kommer du att få kompensation som avdrag på din månadsfaktura för den tid det krånglat.
4. Om du har en aktiv felanmälan som teknikerna jobbar på så kommer det inte att hjälpa om du går ner till butiken och klagar.
5. Jag tror inte att det heller hjälper om du blir mer och mer förbannad heller, det känns onödigt att bli arg på eftersom de jobbar på att lösa problemet åt dig. Det finns inte så mycket mer du kan göra just nu. De förhalar inte heller felanmälan med flit, det skulle ingen tjäna på.
kan du svara på varför en felanmälan ska ta en vecka ? och den enda tjejen Ida maila en annan ...mailar dom varandra...verkar väldigt oseriöst....mail hoppas lätt över...jag förväntar mig att dom INTE ringer mig...jag har gett upp
jag ska ta modemet och andra papper och skit till köpcentrumet...
Sedan ska dom inte börja tjata om att jag har virus ....ok jag har virus i min mobil ..min surfplatta också ....jag har en Linux dator kanske....idioterna tog för givet att jag hade en Windows dator...när inte det räckte som tjafs så sa jag att även mitt 1820 usb modem har samma problem ...punkt slut så är det deras mast som puttar ut mig....
Som sagt så har 3 många kunder och eftersom de endast jobbar med ett mobilnät är det många faktorer som spelar in, därför läggs det nog en del felanmälningar som teknikerna behöver gå igenom. Sen prioriteras de olika, för vissa fungerar inte nätet alls - de prioriteras högre än de där det fungerar men bristfälligt.
Återigen tror jag inte att det hjälper om du går ner till butiken eftersom du har en aktiv felanmälan som teknikerna jobbar på. Om du för övrigt kallar de du pratar med hos 3 idioter under samtal och i mail, då kommer det inte heller gå snabbare att få hjälp skulle jag tro. Nu hoppas jag dock inte att du gör det.
De modem 3 säljer och har sålt sedan ett tag tillbaka har inte stöd för Linux om du har modemet direkt i datorn. Möjligtvis kan det fungera, men de har ingen garanti för att det fungerar. Har du däremot en router, en Netgear, Dovado, ZTE eller Huawei så ska det fungera om du är ansluten trådlöst eller via ethernet-kabel.