Vill bara delge mina erfarenheter med fw 1.4.X.37 och bridgemode.
Först vill jag säga att jag tycker fw 1.4.X.37 funkar riktigt bra, inga stopp och segheter som tidigare firmware.
Men dom fungerar inte i bridgemode, i alla fall inte för mig.
Med DWR-923 i bridgemode kopplad till WAN mot en Zyxel-router NBG4115 så får man ingen kontakt med internet alls. Och om man kopplar till WAN på en TP-link 1043ND så får man visserligen ett IP-nr tilldelat, men det går fortfarande inte att komma åt internet.
Båda dessa routrar fungerade utmärkt med DWR-923 i bridgemode med tidigare firmware.
Hade det bara gått att stänga av DHCP i DWR-923 så hade jag inte behövt någon extra router och inte heller sätta den i bridgemode. Jag behöver kunna stänga av DHCP eftersom jag har två internet uppkopplingar på mitt nätverk. Min andra uppkoppling är Telia ADSL 2Mb och det är den som hanterar DHCP. ADSL är basuppkopplingen i mitt nätverk, eftersom den har "fri surf" och alltid fungerar.
För tillfället har jag stoppat mitt Telenor-SIM i ett E367 som sitter i en Dovado 3GN.
Det blir inte lika bra hastighet som med DWR-923 med fw 1.4.X.37, men jag kan stänga av DHCP i Dovadon och därmed använda den i mitt nätverk
Frustrerande, när man äntligen verkar ha fixat en firmware som ger bra och stadig hastighet då slutar bridgemode läget att fungera!
Och varför, varför, varför går det inte att stänga av DHCP?