jag fick idag svar från telenor på felanmälan som gjordes för ett antal månader sedan.
här ar svaret
"Hej!
Tack för ditt e-mail!
Våra system tekniker har felsökt färdigt och har konstaterat att det har med täckningen att göra, anledningen till att det har fungerat bra tidigare och inte nu är att du har legat i utkanten på täckningen och i samband med att det har blivit mer kunder i området så krymper våra täckningsområden.
Vi har inte planerat några utbyggnader de närmsta 3 månaderna och kan ej i dagsläget åtgärda problemet."
jag tycker det låter konstigt att täckningen skulle göra att jag skulle ha endast 1-3 mbit/s dl kvällar och helger under tider med hård belastning med andra ord men nätter och förmiddagar 9-12 mbit/s dl. ul ligger alltid på 8-10mbit/s ping 19-28 ms.
samma hastigheter gäller även om jag åker närmare masten.
och dessa signal data har jag hemma har även mailat dom tillsammans med tp-tester till telenor.
Nätverksnamn: Telenor SE
RSSI: >= -51dBm
Cell-ID: 4C89D01
PS-nätverksanslutning: Ansluten
RSRP: -70
RSRQ: -3
PCI: 432
tycker inte deras förklaring känns vettig alls.
men nu har jag fått en kompensation från dom som jag är nöjd med och jag har löst mina problem på annat sätt.
Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas