Tråd: Riktigt bra 4G med TRE
Hej på er.
Har nu testat alla 4G operatörerna med deras 4G routrar.
Men TREs mast ser jag genom fönstret ca 500m bort.
Har 20Mbit/s både upp och ner.
Helt ok, med tanke på att ADSLet vi hade kom upp i som mest 5Mbit/s
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Tre » Riktigt bra 4G med TRE
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej på er.
Har nu testat alla 4G operatörerna med deras 4G routrar.
Men TREs mast ser jag genom fönstret ca 500m bort.
Har 20Mbit/s både upp och ner.
Helt ok, med tanke på att ADSLet vi hade kom upp i som mest 5Mbit/s
Jag får helt klara vara nöjd med de 55 mbit jag har hos tele2. Adsl var ingen hit här heller. 7-8 mbit om det ska va stabilt.
14-20 Mb ner och 17-19 Mb upp. Jag tror att Tre maxar 25 Mb/s trotts reklamen om 64 Mb/s.
14-20 Mb ner och 17-19 Mb upp. Jag tror att Tre maxar 25 Mb/s trotts reklamen om 64 Mb/s.
Jag skulle tro att upp till 64Mbit/s är där de byggt ut på 2600-bandet. Men kan ha fel.
Du har nog rätt där men även jag vet inget om detta mer än att försäljaren sa att i vårt område var det 64 Mb/s. Kan ju vara allt från att jag riktat antennen fel, hög belastning eller att försäljaren lever i det blå.
Du har nog rätt där men även jag vet inget om detta mer än att försäljaren sa att i vårt område var det 64 Mb/s. Kan ju vara allt från att jag riktat antennen fel, hög belastning eller att försäljaren lever i det blå.
Det sistnämnda skulle tyvärr inte förvåna mig. Dock så visar ju 3s täckningskarta endast en post för 4G i jämförelse med de andra operatörerna som visar minst två - en för 4G på den lägre frekvensen och en för den högre. Enligt den så har ju alla, som bor i ett av 3s 4G-områden, upp till 64Mbit/s.
Jag trodde 9 Mbit/sekund upp var max på deras 4G? Tyvärr har jag usel täckning från Tre hemma, så de är inget alternativ för mig
De kör med tio MHz bandbredd på 800 och 2600. Om allt är optimerat kan maxfart vara uppåt 60 mbit. Jag får 56 i Belgien på 1800 med tio MHz bandbredd. Tomt nät, dubblja antenner.
Jag har med tre 4g med deras ZTE router och får runt 40-50 mbit/s ner och runt 17-20 mbit/s upp. så jag är grymt nöjd.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Tre » Riktigt bra 4G med TRE