Tråd: 0.38mbit ner, 20mb upp, 30ms, är så förbannad
Är brutalt trött på denna skiten. Har varit i ständiga krig med BBB sedan jag köpte abbonemanget för flera månader sen. Allt från horribla hastigheter, avbrott till "rubberbanding" i multiplayer spel, till slut lyckades jag ändå få rätt på skiten med hjälp av detta forumet i några månader.
Nu är jag tillbaka till ruta 0 igen....
Bf3 är i princip ospelbart, får konstant rubberbanding (gummibands effekt), även när mitt ip är i DMZ (har gett upp hoppet om att portforwarda denna skit routern).
Kan konstatera utan några problem att det är routern eller mitt 4G som är problemet. Då jag har kört med samma system med ett fast bredband ,får inga problem alls i bf3.
Vill göra detta extra markant, har ej ändrat i några inställningar på flera månader. Helt plötsligt så har:
hastigheten har gått ner (igen) samt alldeles för mycket lagg i multiplayer spel. Senaste veckan i youtube, så stannar videon konstant för att gå från 480p till 720p hela tiden eftersom mitt 4G inte pallar med att visa HD. Default för mig i youtube är alltid 480p, pga mitt 4G/router (80mb när jag köpte tjänsten).
Tack för att jag fick vädra ut min ilska.....
EDIT: Har sett att BBB har nu ÄNDRAT i avtalet UTAN att meddela kunden 80GB är nu deras tak för skäligt villkor. Inte för att det spelar någon roll i mitt fall.
*Signalvärden är alltid oförändrade
*Position av routern, ingen förändring av hastighet eller styrka
*DMZ verkar struligt (suprise dlink), i teorin borde all portar som lyssnar i bf3 vara mottagliga så är dock ej fallet med denna routern
*HW version: a1, firmware: 1.3.7.37 (fick av BBB support) <-- har varit stabil i flera månader