Tråd: Netgear MBR1310
Hejsan,
Jag har 3s Mobilabredbandsrouter MBR1310.
Jag har den placerad på första våningen och i källaren har jag en dator och en PS3 som jag också vill koppla upp. Jag har dragit ner en kabel till källaren och vill splitta denna till dator och PS3. Jag testade först med en router (D-link DIR-100) som jag gjorde om till access punkt enligt D-links anvisningar men fick ingen anslutning. Sen använde jag en Switch från Cisco med samma resultat. När jag kollar nätverksanslutningen på datorn står det oidentifierat nätverk och jag har ingen access till internet. Jag kopplade in min bärbara till Switchen och då hittade den stationära och den bärbara varandra.
Anledningen till varför jag har routern på första våning är för att det är dålig mottagning i källaren samt att vi har en bärbar som går på det trådlösa.
Jag har pratat med Tre och Netgear och båda säger att det inte ska vara några problem att göra såhär men likväl fungerar det inte. Ingen av dem kan ge någon förklaring till varför det inte funkar.
Finns det någon som vet vad jag gör för fel eller om det är någon inställning som måste göras för att få det att fungera?
All hjälp är mer än välkommen!