om du kör TP-linken som repeeters så får den automastisk samma kanal som din router = inga som helst problem med det....du måste i så fall köra "730" som AP för att kunna ändra kanal. dom är helt enkelt gjorda så.
har gjort ett litet test...kör med fast utrustning som går via radiolänk ner till garaget.... har riktpanelantenn på ena sidan och spröt på andra sidan. på båda sidorna sitter "730" som 1 AP och 1reppeter mode. har för närvarande signalstyrka på 17 dBi och det funkar( kan nog bli bättre med en panelantenn på andra sidan med).
nu kan man ta sin gamla router som det sagts i forumet för dom ska då fungera bättre än dom så kallade repeters. så är inte fallet.... med en repeter så tappar du inte i signal men med en router som går som AP tappade jag 4dBi mellan punkterna ner till 13dBi..... så tog bort den och satte tillbaka 730:an repeterläge och fick tillbaka mina tappade dBi.
kan gott säga att TP-Links WR730re fungerar väldigt bra...och inte tappar jag något på det heller
så kör i reepeter mode....inga som helst problem
Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice?
)