plun skrev:jonasolof skrev:"Legal risk managment principles"
Dessa vore intressant att se.
Njau... jag tvivlar på att det är någon risk med att en samling användare inte har någon som helst koll på hur de använder sin anslutning.
MEN... på nåt sätt så måste ju Telenor (samt de andra operatörerna) lära ut hur man kollar vad som förbrukas.
100GB är enormt mycket jämfört med andra länder...... är vi bortskämda ??
Absolut, vissa kanske inte har någon aning om hur man kan hålla koll på sin förbrukning. där brister telenor redan, dom skall tillhandahålla sådan information när man börjar närma sig dessa såkallade "100GB". Telenor har stenåldrigt system så det skriker om det.
Telenor ska lära ut vad? dom har inte ens någon vettig hemsida, dom tillhandahåller inte RÄTTA SIFFROR. Då menar jag direkt på datamängden, dom visar EJ dessa rullande 30dagarnas datamängd, resten utav datamängds siffrorna är inte väsentligt i nuläget med deras system.
Om man skulle få den informationen skulle man definitivt hålla reda på sin datamängd bättre än vad man gör idag.
Inte ens DU kan ha full koll på datamängden, 100% säker på den punkten.
100GB är mycket jämfört med andra länder. Men varför jämför du med andra länder för?!
Detta är Sverige, vi har extremt bra nät eller vad man skall säga. Sverige är litet, inte så mycket invånare har vi heller.
Så varför är 100GB litet i sverige? Jag förstår inte hur du kan påstå det.
edit-
btw, hur vågar du ens förlita dig på routerns information om internet datamängden ?
Den stämmer INTE överens med dom rullande 30 dagarna.
Det går att använda routern som fingervisning men går EJ att lita på.
Fiber Telia 100/100Mbit
Bryggat->Netgear-> datorer och Wifi/switch
Macbook + Windows 7 + Iphones + Paddor + Android mobiler + 150tum biosalong + Lumia 920