Tråd: Välja Antenn till 3G 4G modem
Hej jag har ett TRE 3g 4g router modem http://www.tre.se/Privat/Kopflode/AddonPicker/
Jag vill nu att internet ska bli snabbare men framför allt stabilare. Få bättre så kallad ping. Hastigheten såsom pingen varierar mycket. Nerladdningshastigheten kan ibland ligga på 600 kb/s medan en annan gång 100 kb/s. Pingen befinner sig oftast inom 85-120 ms, men ofta kan den gå upp i 200-300 ms, och ibland även 1000 ms tillfälligt. Ett anat problem är att även om modem routern visar att den är ansluten och har signal, kan internet avta i några sekunder ibland. Tror ni det problemet kan förbättras med en antenn eller är det routern som inte pallar trycket. Routern är ju som sagt i märket ZTE.
Jag har kollat rätt länge på antenner men vet ej vad som är bäst. Modem routern ar två antenningångar. Behövs båda användas? En annan grej ni kanske måste veta är att jag aldrig får signal på 4g. Utan 3g är den som funkar, men 4g kanske funkar med antenn. Men som sagt jag bor i skogen och har ca 2 mil till närmaste stad.
Skulle vara väldigt glad för svar. Kom gärna med egna förslag vad jag ska köpa, men vill helst hålla mig till högst 1500-2000 kr. Jag visar två förslag här nedanför i komentarer.