Tråd: Ang. kontant surf och hastigheter
Hej!
Börjar med att ursäkta om detta är fel ämne men jag vill gärna vilja ha lite hjälp med ett par saker om mobilt bredband.
Nu är det så att jag har ett gammalt modem (usb, utan antenn) som heter Huawei E1550, och jag har börjat tröttna på hastigheten den ger mig och svarstider.
Nu är jag också en realist och vet att man inte får superhastigheter eller ping med mobilt bredband om man inte lägger ut en slant på det.
Mina frågor är:
Vilket modem skulle ni rekommendera för Telenors kontanta bredband?
Vilken router är bäst för just det modemet(då det kommer vara fler än en som har behov av internet)?
Antenner och dylikt kan jag reda ut själv, det är bara modem och router som jag hade behövt hjälp med. Jag har satt budget för de två grejerna på ca 1000 kr då jag faktiskt inte har mycket mer att lägga ut på sånt. Är det lönt då? Jag vet att topphastigheten på E1550 är 3mbps ner och 0,4mbps (ca) upp, och att det nya Telenor(ZTE MF190) säljer har lite högre hastigheter (ca det dubbla), borde jag köra på ett sånt eller ta något som kanske funkar ännu bättre?
Har använt mobilt bredband ett tag nu och är relativt nöjd, även ifall den bästa hastigheten jag nånsin haft är ca 2 Mbps enligt Bredbandskollen.se