Tråd: Kan inte klaga ännu
Efter ha följt forumet några år, registrerade idag !
Ha ägt en DWR 923 för två veckor, snabb inlärningstid - fungera alldeles utmärkt för mitt behov.
Bor vid Trelleborg/Höllviken i en 3g/4G svacka.
OOPs hur lägga man i bilder ? lägga ut på G-Drive så länge.
https://docs.google.com/open?id=0Bw5win … k1RZ1lUNEk
Funka det ?
Nå väl, först och främst är jag en engelsman, med ett brinnande tekniskt intresse- grammatik är nog inte min bästa sida - ha tålamod.
Jag vill så gärna följa utveckling av det mesta runt datorerna. De första Atari från USA 1975 till UK till Sverige, tills W8.
Sedan jag flyttade till sverige snart för 38 sedan vill jag ha BBC på TV. Parabol, Sky box, PVR, Slingbox, vpn proxy - alltid något nytt. Network, Nas, bredband, ja, ni vet säker vad allt detta innebär.
Men läget där jag bor och ADSL ha varit nöten som jag ha aldrig kunnat lösa, tills nu ( kanske).
4G i hemmet och allt mellan 5 och 22Mbps - WOW - rugby på BBC - out of this world !
Hoppas att det håller.
Allt med DWR är inte tydligt - jag har läst en del här på forumet, jag läsa om många konstiga saker och problem.
Jag ha upptäckt att man måste tro på de som utveckla dessa saker - min egen bakgrund. All andra ny teknologin ha fungerat - eventuellt, det är roligt att vara med på racet. Kalla det ett universitets program på distans.
Jag ha själv haft mycket hjälp av min Samsung S2 och RF signal tracker av Ken Hunt. Resa runt och försöka hitta masterna - nägon som bor i trakten Höllviken/Trelleborg - hör av Er. Eller om någon ha andra bra hjälpmedel.
Massor jag vill fråga, men börja med ett vilt tes.
Kan det vara så att 4G symbolen kan lysa grönt både med bra signal och med inget signal - dvs signal som knappast registreras ?
För det mesta är det rött - dålig - sedan tappa man helt - blir det grönt dvs något sämre än rött - finns inget annat färg på dioden. I detta läge tappar jag WiFi helt ( syns inte ) och modemet försöka starta om. Man kommer inte heller in i modemet med ip.
Flytta till ett bättre läge och allt är bra igen.
Jag giller kunskapen som finns här, hoppas jag kan lära mig något.
Brian