Tråd: MR3420 Version 2 Connections problem med usb modem
Som bekant så är denna version 2 av routern inte kompatibelt med alla modem ...tex Huawei e392 & e398
Jag har efter diverse mail fått från TP-Links support en beta FW av en tekniker som löser ovannämda modems problem.
- Har pratat med Teknikern som gjort denna Fw... vad gäller att dela med sig av FW och det är inga problem - skicka ett PM
ett mail så skickar jag FW till dig.
________________________________________________________________________________________
Om router inte vill connecta efter uppgradering så verkar MTU spela roll:
enligt egna test så är det tjurig på 1480
fungerar på 1492
fungerar på 1400
Om detta med MTU är till fälligt eller ej vet jag inte.... finns en tidigare användare som upplever samma sak
..... skriv gärna om ni har likande erfarenheter av MTU efter uppgradering
=======================================================================================
*Kom i håg att efter en uggradering av FW ..stänga av Router med att bryta strömmen och starta sedan upp Router*
* Kom även ihåg att det är en "Beta verson" av FW som har för avsikt att lösa problemet med Connection när det gäller
Huawei E392 usb modem och TP-mr3420 V2
* Problemen vad gäller att modemet har problem med att Koppla upp verkar vara löst då det går mycket fort med denna FW
* Modemet Huawei E398 fungerar på samma sätt visar det sig så problemet är även löst vad gäller det.
* I dagsläget är det ända vad jag känner till som inte fungerar med ovannämda modem och FW är att "signalstyrkan i % "
visar 0
--> Tänk på att vad som händer med en eventuell Garanti vet jag inte så du gör detta på egen risk så att säga <--
fast borde inte vara något problem då den kommer från dom själva men är ej en officiell beta fw i dagsläget
=======================================================================================
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? )