Vad menar Telenor med "tillfälligt" egentligen?
"...förbehåller sig Telenor rätten att, i de fall där en användares förbrukning är extrem, tillfälligt under tider med hög belastning i nätet ge denne en lägre hastighet, upp till 0,5 Mbit/s. Med extrem användning avses dataförbrukning som överstiger 100 GB under de senaste 30 dagarna."
Jag undrar om detta bara sker just vid det tillfälle eller om det sedan gäller månaden ut?
Emma kan man inte fråga...hon fattar ju ingenting!
Ringde och frågade deras kundservice...
1) Kan ni öppna portar åt mig?
Jag öppnar alla portar åt dig. Gör en reboot om en kvart.
2) Varför funkar DynDNS inte som det skall?
Det är inte vår sak att utreda, men det verkar vara fel i din router och om det inte vill sig framöver får du skicka den på service eller lämnar den i nån av våra butiker.
3) Hur hanterar ni strypningen vid > 100 GB förbrukning?
Då kan vi strypa tillfälligt vid en mastöverbelastning, men inte månaden ut.
Källa (9 sidor!) » Telenor har också infört tak, gå inte på något annant: http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=2277
Ps.:Portöppnandet och DynDNS funkar klockrent nu för tiden!
>> _____PC (Win 10 Pro) <=> *D-Link DWR-923 <=> o/e <~> Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]