Hej!!
Har provat allt efter läst denna tråd känns det som och nu verkar jag har fått rätt på
min anslutning med d-link dwr 923 och min airport extreme =)=)
Det som jag själv tycker är märkligt är att jag nästan inte gjort ngt speciellt med inställningar etc.
Jag gjorde såhär:
1) Gjorde fabriksåterställning på airport extreme genom att trycka in en penna på den lilla reset knappen på baksidan.
2) kopplade ihop min dwr från LAN port till WAN port på Airport Extreme.
3) gick in i 192.168.0.1 och satte dwr i bryggläge(under advanced-NAT) klicka apply och routern gjorde sitt i 120 sek)
Notera: Låt fortfarande wifi funktionen vara påslagen på dwr.
4) öppnade airport verktyg och tryckte fortsätt och skapade en ny profil från scratch.
5) AP verktyget frågade om jag ville skapa nytt trådlöst nätverk eller ansluta till befintligt.
Här valde jag att skapa ett nytt trådlöst nätverk.
6) skrev in ssid lösenord för mitt nya nätverk etc etc och lät alla dhcp inställningar vara, alltså inget annat än namn på ssid och lösenord till näteverket.
7) Tryckte på fortsätt och routern skapade nätverket (jag lät det gamla wifi som dwr sänder ut ligga kvar)
Så nu har jag två trådlösa ett från dwr och AP.
8) Tog bort att jag skulle ansluta automatiskt till dwr wifi och tryckte istället in lösenordet till mitt nya nätverk och
allt fungerar klockrent nu
Inga meddelanden om dubbel NAT etc.
Till min förvåning så visade bredbanskollen bättre resultat än tidigare då jag nu fick 27-30 mbit ner och 10 upp
innan 20 mbit ner och 13 upp.
Och det bästa med allt är att jag nu kan sitta i hela lägenheten och surfa (innan 5 meters radie från d-link)
Hoppas ni får samma bra resultat som jag och ställ gärna frågor om det är ngt som verkar oklart.
Lycka till/
Tomas