Tråd: DWR-923, frågor om MIMO
Hej,
Har nyligen bytt till Telenor 4G bredband, och räknade ut redan innan jag hade beställt det att det skulle vara rimligt att skaffa en "riktig" antenn att montera på taket. Införskaffade en Poynting riktantenn samt en bra kabel och satte upp. Egentligen var planen att köpa 2st direkt för att köra MIMO, men av en slump reade Webhallen ut antennen för ~750:-, och hade bara en kvar så det fick bli en till att börja med.
Sagt och gjort, jag har nu en signalstyrka på -60, och bredbandskollen ger mig 45-50 ner och 20-25 upp, vilket jag är rätt nöjd med (Telenor sa själva att 50 var ungefär vad jag kunde hoppas på, men de visste ju å andra sidan inget om riktantennen).
Min fråga är då, till er som vet, är det värt att skaffa en till antenn och köra MIMO, like the gods intended it?
Nån som har en sådan setup och kan svara på vad jag kan förvänta mig för resultat?
Det handlar trots allt om ~2k SEK för antenn och kabel så jag vill gärna veta att det är värt det...
Btw, kör DWR-923:an i Bridge mode nu, så jag har inte up to date pejl på signalstyrkor etc.
mvh
Anders