Tråd: 4gr med fw 6.10 - 6.1.1 - 6.13 och hastigheter
Hej folks.
Har upptäckt ett konstig fenomen...
kör med dovado 4gr med fw 6.1.0 för stunden.....uppgraderade fw till 6.1.1 och sedemera till fw 6.1.3 när den kom.....upptäcker efter ett tag att det går allmänt segt....reflekterar inte så mycket på det utan ...jaja mycket folk på masten..... kör både speedtest.net och bbk.... väldigt dålig hastighet som hoppar lite... ner ca 1-4 mb... ut ca 0.300 - 2mb...... kollar med jämna mellanrum i går och det hoppar väldigt men överlag så ligger det på dessa hastigheter.... knepigt tycker jag då det är dagtid och det bör inte vara så himla mycket trafik på masterna nu....börjar att flasha ner till äldre fw och kör speedtester med jämna mellanrum och kollar.... vid fw 6.1.0 får jag tillbaka farten till ca 8-12mb ner och runt 5-7 mb ut...hoppar lite natruligtvis men inte i närheten av den dåliga hastighet som jag har med fw 6.1.1 o 6.1.3.... all övrig utrustning är exakt som tidigare med 2 pointing antenner 11dbi.....så det måste vara något med fw....nämnas bör att allt går trådlöst hemma hos oss..
någon mer som har fått generellt sämre hastighet med dom nya fw:s ?
sedan metallicaman så har jag pratat med supporten om var telenors master står i området.....så jag vet exact nu ifall du skulle vara intresserad.
mvh
Jonny
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? )