Tråd: Är samtliga operatörer helt väck?????
Jag har under snart 6 månader försökt få till tester av mobilt bredband genom min återförsäljare (Dialect)!
Eftersom jag bor på landet och inte tror 1 sekund på de täckningskartor som presenteras så vill jag testa hands on att det funkar.
Samtliga operatörer har svårare än en glassförsäljare i Sahara att klämma fram sim-kort för demo!
Vad är detta för skämt?????
Hur svårt kan det vara att förse återförsäljarna med demo-kort som dessa kan låna ut tillsammans med adekvat utrustning, så att jag som konsument kan testa?
Net 1 fixade fram ett modem på (nästan) 0-tid, bara 1 månad. Tyvärr så vart hastigehtsökningen mellan D35 & D90 alldeles för liten (från 1,5/1 till 2,5/1,5) för att det skulle vara intressant.
För 3 tog det 3månader innan de meddelade "vi har inga demo-kort för mobilt bredband, du får köpa på öppet köp", det är bara det att i 3's öppet köp så står UTTRYCKLIGEN att du får inte använda sim-kortet:/
Telenor har hittills (~5 mån) inte lyckats åstadkomma ett sim-kort för test utan hänvisar till sin "täckningsgaranti" där du får betala ~450:- om du vill skicka tillbaka utrustningen & ångra köpet
Telia är inte ens alternativ här, jag har ett Option 505 modem med Telia som jag i bästa fall kommer in på Edge med.
Tele2 är väl lika bra som Telia om jag ska döma av familjens surf-telefoner
Vi kan väl konstatera att kundens önskan INTE är deras lag i denna bransch!!!!!
Inte ens bilhandlare har så här usla villkor!!!!
Om (till äventyrs) någon på dessa marknadsavdelningar (eller kanske t.o.m VD) skulle läsa detta, så har ni en kund som behöver ett antal ab. här!
Teracom Air2Fibre, Bredband2