Sv: DWR-923: Mer info genom shell-access men hur använder jag den?
Hej,
Jag tänkte bara dela med mig av nånting som jag tyckte var intressant.
På DWL-923:an så körs en tjänst som heter syslog i bakgrunden, som även är konfigurerad att skicka vidare logginformationen till "radiosyslog.telenor.se". Informationen skickas till Telenor samt sparas lokalt i DWL:en och ser ut såhär:
2012 Jan 1 14:15:26 DWR-923 user syslog: [Sep 30 14:15:26][][IMEI=XXXXXXXXXXX][IMSI=XXXXXXXXXXX9][Cell XXXXXXXX][SN=XXXXXXXXXXX][SYS-UPTIME X:XX:26][D-Link Corporation][ModelID=OL1920][HW A1][FW 1.3.7.37][3036_02T][OS N/A][SessDL 1XXXXXXX][SessUL XXXXXXX8][PeakDL N/A][PeakUL N/A][PriCar LTE, E-UTRA Operating Band 7, 0][SecCar N/A][rssi=-XX, rsrq=-X, rsrp=-XX, snr=XX.X][Vend N/A]
Jag har suddat ut en hel del information med X.. men det jag tyckte var intressant, var att de även loggar hur mycket data du skickat och tagit emot (SessDL, SessUL). Kan det vara så att de använder denna information för att begränsa bandbredden om man överstiger tröskeln?
Jag har ännu inte uppdaterat - sitter på 1.0.70.30 och där hittar jag inte dessa rader i /var/log/messages. Om dessa rader används för att sätta cap så borde det lösas på annat sätt i tidigare firmware.