1 Senaste redigerad av KingOfSand (2012-09-05 19:39:04)

Tråd: Automationsidan försvunnen?

När jag är inloggad på min Dovado UMR och klickat på Automation och sedan Scheduled events så blir det bara en tom sida. Jag har provat med flera olika webläsare och har uppgraderat till senaste firmware.

Detta är länken om det är till någon hjälp:
/cgi-bin/getcfg.cgi?homeautomcron+/content/sms/homeautomationcron.html

Please help!! Det går ju inte att ändra när lampor tänds och släcks längre sad

2

Sv: Automationsidan försvunnen?

Har du fler Dovadoroutrar?

3

a, rensa cachen in webbläsaren.

b, om du har något inställt i webbläsaren som tex noscript i ff så funkar inte routersidorna, men antar att detta inte är felet då det funkat tidigare som jag tolkar det.

vissa webbläsare är notoriska på att inte hämta saker webbläsaren anser inte behövs, då strular sidorna som är dynamiska.

om inget hjälper och (rek) provat med annan webbläsare.
gör en reset av routern, efter att du skrivitner alla config saker du vill spara.
och konfigurera om routern igen.

felet låter mjukvarurelaterat...

4 Senaste redigerad av KingOfSand (2012-09-07 09:42:37)

Peter, Jag har en (1) dovado-router.

Jag har som sagt testat med flera olika web-läsare från olika datorer och t.o.m. från telefonen. Har även rensat cache. Jag antar att en hård-reset är det enda som kanske kan lösa detta.

Såg att Telldus kommit med något som heter Tellstick Net vilket låter helt klart spännande!!! Blir en sån om inte jag kan sparka igång min Dovado. Antar även att Telldus snickrat ihop en betydligt bättre interface/konfiguration.

5

Gör en 30-30-30 reset av routern.
Finns info i forumet och på webben.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6 Senaste redigerad av KingOfSand (2012-09-07 10:54:54)

Har gjort en reset nu och nu fungerar konfigurationen. Vad 30-30-30 står för får jag nog forska lite i smile

Nu får jag dock inte API att fungera...  Bör vara SBK smile

Edit: verkar fungerat utan att köra 30-30-30. Vet nu vad det innebär i alla fall wink

7

Tellstick net kan man inte sätta statisk adress på, knepigt med port forwarding. Lösningen är statisk dhcp, beroende av enhetens mac adresssom står på etiketten. Med tellstick net är di beroende av att telldus nät är igång, behövs inte med vanliga tellstick och umr.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.