1

Tråd: 4gr komma åt usb-hårddisk med android

På Dovados hemsida finns en beskrivning över hur man ansluter en extern hårddisk till en av 4gr-routerns usb-portar och hur man konfigurerar en dator med windows att komma åt filerna på en sån hårddisk. Jag har inga problem så långt.

Däremot har jag inte lyckats förstå hur man kommer man åt filerna på en så ansluten hårddisk med en datorplatta med Android 4.0.3? Kan nån hjälpa till?

2

Sv: 4gr komma åt usb-hårddisk med android

Du får använda en filhanterare i Android som stöder SMB t.ex. ES File Explorer eller Solid Explorer.

3 Senaste redigerad av fubb (2012-09-01 19:11:28)

Verkligt tack. Det funkar bra, men hastigheten räcker tyvärr inte till för kolla spela upp film-filer. Eller rättare sagt, ljudet från film-filen spelas upp men inte bilden.

Finns det ocskå något program för att komma åt hårddiskens filer med en mobil med Symbian S 60 third edition?

4

laddaner "filen lokalt" smb är hedenhös.
går fortare med ftp rentallmänt tycker jag.

jag kör med separat nas, den i 4gr tycker jag inte håller måttet för det du beskriver, mediaspelning.

5

Hastigheten i 4GR:s NAS är ju medvetet nedprioriterad för att istället prioritera upp trafiken till/från USB-modemet. Man ska nog bara se 4GR:s NAS som en enklare fil-access och inte det bästa valet för att streama film...

Jag känner tyvärr inte till om det finns någon SMB klient för Symbian.

6

OK, tack förhjälpen från er båda.

7 Senaste redigerad av Jonny (2012-09-02 08:30:45)

om du kan höra ljud men inte se........ så saknas videocodex för den film du försöker spela upp

kör vlc player för mobilen.... google play

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )