1

Tråd: Varning för abb som inte är 4G på universal telecom

Jag beställde uttryckligen ett 4 G abb på universal telecom men tvingas nu konstatera att någon felnformerad person på universals kundtjänst trott att 32 mbit/s abb är 4 G. Det är det inte, max 3 G.

Abonnemanget beställdes enbart för att testa telenors LTE 900 nät. Nu fick vi annulera det tidigare avtalet och starta ett nytt, 80 mbit max och jag får vänta en vecka på ett nytt simkort.

Universal bandar väsentliga uppgifter vid de muntliga avtalen. Se till att få med uppgift om vad abonnemanget avser i fråga om 3G alt 4 G.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Varning för abb som inte är 4G på universal telecom

alltid, med alla operatörer m.m.
fråga flera gånger och gör egen bandning.

3 Senaste redigerad av jonasolof (2012-08-20 15:55:54)

Sv: Varning för abb som inte är 4G på universal telecom

Dom räknade bort den upplupna tiden och börjar om gratis tremånadersperioden . Men jag tappar tid.

Håller med dig om behovet av egen registrering.  Dessutom är det först efter flera samtal till support om rätt APN osv som någon kollar att abonnemanget gäller för 4G och inte tar det för givet när jag - på felaktiga grunder - säger så. Lika sunkigt hos telia. Först vid tredje supportsamtalet tänker de till och kollar att abonnemanget verkligen är startat för den tjänst man talar om. Man får agera förhörsledare/допрощик gentemot support.

Telenor har ett billigare 4G abb med max 30 mbit men hos universal är 32 mbit abb ett 3G abb och de har bara 4G 80 mbit, samma som telenors dyrare variant. Detta framgår av universals hemsida men jag trodde ju på säljaren.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.