1 Senaste redigerad av kaptenzoom (2012-08-19 18:21:18)

Tråd: Dovado 4GR slutade fungera med APN: static.telenor.se

I natt ca klockan 01.00 upphörde kontakten med Internet via APN: static.telenor.se på min Dovado 4GR (dvs jag kan inte köra med statisk och publik IP-adress längre...).

Connection Tracker har sedan dess försökt att starta om routern men utan att nå internet.

"Test now" knappen i Dovado 4GR webinterface får inte heller kontakt.

Modemet kopplar upp sig med "grön lampa"och allt ser bra ut under "Modem Status", det går även att skicka/ta emot SMS, men det går inte att nå internet via Dovado 4GR.

Om jag byter till APN: internet.telenor.se i Dovado 4GR så fungerar det.

När jag kör med modemet direkt i datorn och Telenors mjukvara "Stay Connected" så fungerar det med båda APN.

Supporten på Telenor säger att de har inte ändrat några inställningar generellt eller på mitt abonnemang.

För övrigt anser jag att Dovado bör satsa på stabilitet före andra funktioner.

2

Sv: Dovado 4GR slutade fungera med APN: static.telenor.se

tyvärr så har vi ingen support kvar här från dovado som det verkar så du får helt enkelt göra en "ticket" på deras sida

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

har du startat om routern? om ja prova att göra reset av routern och ställ in den igen.

men först kan du prova att stänga av routern och byta usb uttag till modemet och prova igen.

annars prova annat modem eller simkort, men om supporten anser det ok så ska det ej behövas...

4

G-Man skrev:

har du startat om routern? om ja prova att göra reset av routern och ställ in den igen.

men först kan du prova att stänga av routern och byta usb uttag till modemet och prova igen.

annars prova annat modem eller simkort, men om supporten anser det ok så ska det ej behövas...

Tack för tips!

Jodå, jag har provat det mesta tror jag (inklusive dina tips).

Känns ju lite märkligt att det fungerar med modemet i datorn och Telenors mjukvara...

5

kontakta dovado via deras webbsida, eller facebook för hjälp