Tråd: Tiny + Huawei E372 tvärnitar hela tiden..
Hej
Jag har en Dovado Tiny med ett E372 modem, knutet till Tre. Mjukvaran är av den senaste tillhandahållna från Tre. Jag har haft problem med denna setup länge nu (sedan i februari tror jag). Det verkar som routern "tappar" modemet. Det krävs en hård omstart av routern för att få igång förbindelsen igen.
Jag har felanmält detta till Tre som felsökte och kom fram till att det är på modem sidan, router eller modem som är problem enl dem. De ser att de modemet fösvinner av sig själv och de kan inte se ngt onormalt i stationen. De har haft tekniker inkopplade på detta, som felsökt på station sidan.
Deras slutsats var att det är modemet eller routern som inte fungerar som det ska. De skickade ut ett nytt modem åt mig, problemet kvarstår även med det nya modemet.
Båda modemen fungerar när de ansluts i en station när dator. Det är inga som helst problem då, mycket stabilt och jag har relativt bra hastighet, 8-13 Mbit/s brukar det ligga på. Jag får samma hastighet med Tiny routern, bara att den inte är stabil för mig. Den kan gå i ngn halv timme ibland men oftast 5 -10 min mellan den nitar.
Även Smartphones med tre och 3G fungerar utmärkt inomhus för data, anslutna mot Tre. Jag tror inte jag har problem med Tre, utan det är ngt med routerns hårdvara/mjukvara, kanske i kombination med E372?
Fler som har samma problem?
Jag hade en elektriker hemma nyligen, han har samma problem som mig (samma kombo) Verkar ju vara fler som har probs när man läser trådar. Dock avfärdas det som att det är Tre som är problemet, men är det verkligen det? jag tror inte det. visst har de problem ibland, men min utrustning nitar hela tiden, kör jag modemen i PC fungerar Tre jättebra för mig, likaså med smartphones och data.
I mitt fall är jag ju säker på att problemet ligger i routern, antingen mjukvara/hårdvara som inte funkar med E372 eller så är det helt enkelt en trasig hårdvara jag fått.
Hur ser support/ansvars förhållanden ut vad gäller Dovado routern, tänker på felanmälan Dovado router resp garanti åtaganden (Tre/Dovado)?