Tråd: IP telefoni - Kontant mobilt bredband
Hejsan,
Grejen ar att jag bor utomlands och ska aka hem till Sverige for att halsa pa min svenska familj och vanner. Problemet ar nu att jag fatt reda pa att manga svenska operatorer har sparrat ip-telefoni pa sina kontanta mobila bredband och pa sina kontantkort till mobilen... och inte ar det nagot de skyltar med, tog mig 3 fragor fram och tillbaka till felias kundtjanst for att jag skulle fa ett rakt svar och Telenors kundtjanst la pa telefonen i orat pa mig nar jag inte ville teckna abonnemang... men vem behover ett 24-manaders abonnemang for en manads visit i landet?
Har star jag som en annan idiot och vet inte hur jag ska kunna halla kontakten med min ausssie familj medan jag ar sjalv i Sverige. Vanligtvis har vi pratats vid i ca 2-3 timmar om dagen via Skype nar jag ar bortrest, men nu vet jag inte hur jag ska gora. Som gradde pa moset ar ju att delar av min familj bor pa stallen bara Telenor fungerar *suck* Men det kan jag leva med om jag kan hitta en operator som fungerar med resterande.
Ar det nagon som vet mer om de kontanta losningarna, bade vad galler bredband och skype via kontantmobil?
Tack jattemassa pa forhand!!