Tråd: DWR923+Switch=problem
Hej,
Frustrerad novis i behov av hjälp...
Jag har sedan tidigare en D-Link DWR-923 från Telenor. Jag har fn varken fiber eller koppar in i huset så trådlöst bredband var enda alternativet. Routern har hittills fungerat för både trådlös och trådbunden anslutning. Jag har anslutit dator+andra enheter till LAN-portarna på routern via mediaskåp. Detta har emellertid varit en temporär setup, jag har hela tiden tänkt skaffa en switch så att jag kan mappa upp alla nätverksuttag i huset och dessutom placera routern där den har bättre mottagning. Sagt och gjort, jag köper en D-Link DGS-1024D och kopplar in den i mitt mediaskåp. Till ett av de uttag jag mappat upp till switchen ansluter jag en av routerns LAN-portar och tror att nu borde det funka. Men icke. Datorn kan ansluta trådlöst till routern men den trådbundna anslutningen funkar inte. Switchen indikerar att porten routern är mappad emot är aktiv så det borde inte vara fel på kabel. Jag har startat om alla enheter, ingen skillnad. Jag har letat efter firmware men på Telenors hemsida finns bara den version jag redan har (1.0.70.30). Det är säkert något busenkelt fel jag gjort men jag hittar det inte...
Någon som kan bidra med goda idéer? Eller helt enkelt idiotförklara och tala om vad jag har gjort galet!
Tack på förhand!