1

Tråd: Tiny som WLAN-repeater

Hej
Sitter i en hyrd sommarstuga, i skärgården, och tänkte använda min ny Tiny som 3G/4G router, men det fanns ingen täckning.
Dom som hyr ut har försökt "förlänga" sitt WLAN med en LevelOne WAP-6010 i repeater-mode, men det blir inte så bra WLAN-täckning. (Vet inte riktigt hur repeater-mode fungerar när man använder samma kanal.)
Jag ändrade WAP-6010 till AP client mode och kopplade in Tinyn med en ny WLAN-kanal och det blev bra.
Men det skulle vara snyggt om man kunde använda Tinyn direkt som repeater med en WLAN-sticka i USB-porten. Skulle det vara möjligt?

2

Sv: Tiny som WLAN-repeater

Nej, om det var möjligt så skulle Dovado gått ut med det - då det skulle kunna intressera många samt vara en smart funktion. Om jag har fel får någon rätta mig, men att det skulle fungera är jag 99% säker på.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

jag önskade funktionen för många år sedan, men har inte sett funktionen ännu hos dovado.
men en router med dd-wrt funkar tex.

4

Vad kallar dd-wrt den funktionen, Repeater Bridge eller?
Innebär det att man har en kanal/säkerhetskryptering mot routern och en annan mot det "nya" WLANet?

5

wrt finns i en uppsjö.

men normalt brukar det funka med att ställa tex wan som wifi ansluten.
då fås full kryptering, brandvägg samt nat.

men det du letar efter är i wirelessmode.
tex client bridge eller reapeter bridge.
kolla wrt's wiki för detaljer .