Ojj jag har missat att du uppdaterade din post.... sorry!
Jag har läst denna innan, och är lite skeptiskt till den. Visserligen är detta en så kallad "Aktiv cantenna" vilket i många fall är många gånger bättre än en vanlig cantenna då de inte har någon förlust med antennkablar etc. I stort sätt bygger de in en USB adapter i burken. USB adaptern ersätter vågbäraren alltså..
Min skepsis bygger på att jag inte riktigt fattar vad han menar.. Ibland verkar han tala om en vanlig vågbärare ibland ett inbyggt USB kort, ibland en biquad. (skulle vara nice att se hur man fäster en biquad i själva cantennan.. )
ORiNOCO built in USB skulle ge 26dB över gatan känns lite skumt.. Jag får knappt 40dB fast jag sitter ett par meter ifrån min router..
.. Dessutom är jag misstänksam emot att tre burkar + tratt verkligen ger 17dB mer. Borde det inte vara tvärt om? Ju lägre värden desto bättre mottagning?
I min värld är...
"ORiNOCO built in: 26 dB" bättre än "3 cans w/ collector: 43 dB"
Men är förklaringen att 3 burkar plus tratt verkligen ger 43dB förstärkning blir jag ännu mer misstänksam, det är mer än vad en parabol ger
3,325" är exakt den storlek jag själv har på min cantenna (kan skilja någon hundradel dock), fast min är något längre.. Vad än siffrorna säger är det intressant att se vilka nuffror han fick med tratt.. 5dB mer och diametern är lite mer än dubbel (18.41cm)
Jag kan ha blandat ihop en del här.. Hjälp mig reda ut detta..