Tråd: R90, streama från Plex Media Server på Mac till Plex på iPhone/iPad
Hej,
som ni ser är jag helt ny på det här forumet och beklagar mig om en liknande diskussion redan har förts. Men jag har sökt utan att ha funnit.
Vi har haft Net1 i många år och nu senast hade vi deras D35-router som fungerade utan problem. När de ringde och pratade om förbättrad hastighet med deras nya R90-router var vi inte sena att haka på. Nu har vi fått routern, men den fungerar inte på ett bra sätt med våra behov.
I och med att vi inte har några tevekanaler i vår sommarstuga är vår uppsättning följande:
- En MacBook Pro som agerar film- och serieserver med hjälp av programmet Plex Media Server
- iPhone och iPad som har Plex installerat
- En Apple TV inkopplad i en teve
Vi startar Plex i iPhone eller iPad och kan sedan streama filmer och serier dit, vill vi ha bilden till teven streamar vi till Apple TV via AirPlay. Detta har fungerat helt felfritt med D35, men fungerar dessvärre inte det med R90. Problemet är att internet av någon anledning inte fungerar efter att man har streamat på det här sättet.
Vår R90-router har mjukvara 1.5.3 och jag har inte möjligheten att uppdatera den än på några dagar, vi har nämligen inte med oss ethernetkabeln.
Nu är mina funderingar, vad är det som gör att det här inte fungerar lika bra som när vi hade D35-routern och är det åtgärdat i nyaste mjukvaran?
Med vänlig hälsning,
En annars väldigt nöjd Net1-kund