Enligt Comviqs kundtjänst häromdagen skall det vara tre ettor "111" i simkortets id nummer på baksidan om det är ett 4G simkort.
Jag har talat med dem annars nu i två och en halv vecka och med kanske 7-8 olika operatörer, de säger nästan alla olika saker, det är två som sagt att alla kort är 4G ready, ett par har sagt att det inte går att beställa bara 4G simkort och många säger att visst vi skickar dig 4G simkort.
Jag har till dags dato fått ett simkort för 3G och ringt extra och kollat med dem men de säger att det är INTE för 4G, har förmodligen två till tre simkort till på ingång då de loggar friskt i både tele2 och comviq systemet och inte hittar kunden från gång till gång. Alla som jag bett om har varit 4G som sagt, blir intressant att se vad som kommer härnäst.
Jag inser att det finns 4G simkort men det finns nog större chans att det blir fel igen än rätt.
Täckningskartorna för Tele2 / Comviq och Telenor visar också olika trots att allt går i Telenor nätet vad gäller 4G !!!
Tele2 visar mest täckning, sedan Telenor och sist kommer Comviq som är minst optimistiska för mitt område.
Hursomhelst så vore det bra att ha ett 4G kontantkort till hands så jag hoppas det dyker upp till sist.
Böööh....