Tråd: Kan extern anten ge mig Turbo-3G?
Jag bor på Södermalm i Stockhom men på just en liten plutt som inte har Turbo-3G, men om jag sätter en extern antenn utanför fönstret kan jag då komma upp i 7,2Mbit istället för de 0,3Mbit jag har nu
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Övrigt » Kan extern anten ge mig Turbo-3G?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag bor på Södermalm i Stockhom men på just en liten plutt som inte har Turbo-3G, men om jag sätter en extern antenn utanför fönstret kan jag då komma upp i 7,2Mbit istället för de 0,3Mbit jag har nu
Hej
En förutsättning är givevis att det finns "turbo 3G" utanför ditt fönster, bandbredden du får beror på dels hur många som ringer/surfar på samma bas samt fältstyrkan - en extern antenn ger nästan alltid bättre fältsyrka vilket ger bättre bandbredd, samtidigt ber or det också samtidigt på hur många som surfar/ringet på samma bas. Är det bara två-tre stycken bör det funka bra, men är många uppkopplade lir det tyvärr dålig bandredd.
På lanet har jag usel 3G täckning i "huvudhöjd" där har jag satt en extern antenn mot basen, antennen kopplad mot en Ericsson W25, har således fått "turbo 3G" a la´Telenor (max 3,6Mbit)
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
MobilaBredband.se © Störst på Mobilt Bredband sedan 2007 » Övrigt » Kan extern anten ge mig Turbo-3G?