Tråd: Fungerade perfekt 2 dagar, sen endast 30 minuter då och då
Hej!
Jag kopplade upp min nya Dovado 4GR på sommarstället i söndags (tillsammans med HUAWEI 1750 (Telenor) och Pointing extern antenn - induktiv överföring). Det fungerade perfekt i 2 dagar med 4 Mbit (från 0,17 Mbit via Edge utan antennen).
Barnen har Ipads och jag Iphon/dator med så jag vill ha Dovadon på 24/7.
Efter två dagar tappade Dovadon inställningarna och jag fick lägga in inställningarna igen. Tänkte inte så mycket på det. Ingen stor sak.
Idag försvann trådlösa nätverket helt från Dovadon. Trots försök till restart/reset (höll inne knappen minst 30 sekunder utan att något hände) så kunde jag inte hitta något trådlöst nätverk.
Jag lät allt vara på när jag åkte till stan för att köpa en kabel. Väl i stugan igen fungerade nätverket så jag gjorde inget. Men efter 30 minuter användande dog allt igen. Jag hann testa kabeln från datorn och hittade Dovadon utan problem, men, när det trådlösa nätverket gick ner hittar jag inte Dovadon ens via kabeln. (PWR - grönt ljus, WLAN - guld ljus, Port 1 - grönt ljus)
Jag hade tänkt prova uppgradera Firmware men eftersom jag inte kommer åt Dovadon är det lite svårt...
Mobila nätverket fungerar förstås utmärkt och lika snabbt när jag kopplar modemet till datorn men jag ville ju ha trådlöst för alla på hela sommarstället.
Visst, jag kan fortfarande returnera Dovadon till Dustin men helst hade jag velat få det hela att fungera. Någon som har något tips? (Borde det inte fungera att starta om hela Dovadon? Inget händer ju när jag håller inne resetknappen. 8 sekunder står det i manualen...)