Än så länge fnkar det för gmla kunder.
Testade just Telia över 4G. Skype funkar perfekt. Men det är ett mobilt bonusabonnemang som jag haft många år för 99 kr i månaden som tillägg tll adsl. jag uppgraderade simkortet till 4 G under våren för en hundring till men det påverkade tyligen inte.
Sedan har jag ett tjugo år gammalt teliaabonnemang som jag använt för mobilt prat. Jag fick inte skaffa ytterligare ett mobilt bredbandsabonnemang utöver bonuskortet ovan eftersom jag är utlandssvensk. Men det löstes med ett separat surf tillägg till det gamla pratabonnemanget. Det räknades inte som nytt abonnemang. Detta separata kort stoppade jag i ipad. Här funkar Skype över 3G och edge fast det stod på simkortspapprena att voip inte ingår. Kanske är det tidpunkten för grundabonnemanget som räknas. Hade det varit ett separat nytt bredbandsabonnemang hade det kanske inte gått.
LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.