Jag var idag i kontakt med Telenor, för en av deras åtrerförsäljare (Dialect) ringde upp mig i förra veckan, och sa att jag kunde byta mitt Telenor företags mobil abonnemang till Telenor Pott med surf 349:-/mån.
Band jag 24 mån, så fick jag 100:-/mån i en rabatt som kunde användas till ny mobil eller till plus tjänster. Säljaren föreslog att jag kunde välja Internetdelning, så min smartphone blev en mobil Hotspot.
Det lät bra tyckte jag, jag har ett Telenor 4G 80 Mbit/s med riktantenner utomhus, så det är närmast att betrakta som ett "fast" mobilt bredband, och jag behövde ett mobilt bredband att ta med.
Men idag när jag var i kontakt med Telenor, för att överlåta företagsabonnemanget till mig privat, för att kunna byta till Pott med surf, fanns inte tjänsten Internetdelning kvar längre.
Eftersom tjänsten Internetdelning inte fanns kvar, tyckte de att jag skulle skaffa ett av deras vanliga mobila bredbands abonnemang, 4g maxi fri surf för 249 kr/mån.
Väldigt stor prisskillnad, jämnfört att kunna ha en mobil telefoni + mobil Hotspot med 16 Mbit/s och 100GB/mån i datamängd, som man dessutom kan säga "ingår" om man binder 24 mån.
Ytterst tveksam till deras försäljningsmetoder, att ena veckan bli uppringd av säljare, och redan på måndagen veckan efter, så är det helt andra villkor som gäller.
Så hade jag inte kollat noga, utan bara gjort om mobil abonnemanget utifrån vad säljaren sa, så hade jag kännt mig ganska lurad av Telenor.