nybom skrev:careface skrev:nybom skrev:Jag har kollat med Wifi analyzer för Android och kommt fram till att kanal 1 är lämplig,så det har jag på Tinyn...
Jag skulle rekommendera att du testar med inSSIDer ändå. Jag hittar nämligen 22 trådlösa nätverk här med hjälp av den, med WiFi Analyzer hittar jag 7 nätverk på samma ställe. Datorer har generellt sätt bättre WiFi antenner än vad mobiler har - självklart av förklarliga själ
Det var ganska bra utspritt mellan kanalerna, vi bor avsides så det finns inte så många nät, 5 st varav 2 i huset och ett i gäststugan. Sedan är det två grannar. Enda access punten som ev. överlappar är den i gäststugan som ligger på kanal 4 och (?) 0. Varför har den 2 kanaler tro? har aldrig sett kanal 0 användas förr... Tinyn ligger som sagt på kanal 1.
Nu har jag förbättrat omständigheterna runt omkring för att få en stabil uppkoppling.
Harockså testat hastigehetn som de visar på Dovado med ftp och den där hastigehtsmätaren. Kom upp i 30 Mb/s ner och 5(?) Mb/s up.
Jag har flyttat WLanet till kanal 10 för där var det helt fritt (jag hade tydligen en svag granne om kom och gick på kalanl 1). Det finns heller inga andra sändare nära routern längre.
Körde pingtest under några timmar via TP kabel, tappade inte ett enda paket.
Körde sedan under natten över trådlöst med detta resultat:
Packets: Sent = 14521, Received = 14473, Lost = 48 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 28ms, Maximum = 3261ms, Average = 51ms
Jag har aldrig testat sådant över trådlöst, är det normalt att tappa 48 paket över natten?